Puhdas omatunto

Tää teksti tulee sisältään ihan varmasti kirosanoja ja ärtymystä. Teksti tulee myös olemaan hyvin lyhyt mutta pakko purkaa sekin pois.

Kuten kaikki tiedätte (tai ainakin uskon niin), minäkin olen vain ihminen, joka tekee virheitä. Yleensä kyllä pyrin pyytämään anteeksi pikimmiten. Toisinaan olen tehnyt niin isoja virheitä, että anteeksipyyntö on ollut ainoa vaihtoehto. Aina se ei ole kasvotusten mahdollista, ja niin kävi tässäkin tapauksessa. En kerro yksityiskohtia, kerron vain mikä vituttaa.

Tein siis sellaisen teon, mitä kadun, ja minkä oisin halunnut jättää tekemättä, jos se enää olisi mahdollista perua. Mutta koska ei ole, pyysin anteeksi, ja oikeasti kadun sitä tekoa vieläkin. Mutta niin, pyysin anteeksi, ja osalta sain vastauksenkin siihen, mutta osalta en. Okei ei siinä mitään. Mutta myöhemmin kuulin, että minulta odotetaan esimerkiksi anteeksipyyntöä tms, kun juttelin asiasta erään kanssa ja mietin miten voisin asian hyvittää tms. Siis voi jumavitunlauta! Tiedän, että anteeksipyyntöni on mennyt perille, ja silti levitetään mun läheisille paskaa, että en oo ees anteeksi uskaltanut pyytää. Olen antanut asian olla, koska tiedän itse, että olen anteeksi pyytänyt. Minkään sortin vastausta yms saamatta ja silti levitetään juorua, että en ois anteeksi pyytänyt. Anteeksipyyntö ei välttämättä korvaa sitä kaikkea, mitä aiheutin, mutta ei silti tarvitsis levittää paskaa. Onneksi mulla on puhdas omatunto, ja tiedän miten asiat oikeasti on :) Mahtaa vaan porukkaa vituttaa, kun eivät onnistuneetkaan rikkomaan mun välejä läheisiini. Toisaalta, en tiedä uskotaanko minua, että olen anteeksi pyytänyt, mutta jos niikseen niin asia on helposti todistettavissa =)

Kommentit

Suositut tekstit